Cuatrocientas Estaciones de Ástor Piazzolla - Radek Baborák Orquestrina - 2020 | Animal Music
Radek Baborák Orquestrina: Cuatrocientas Estaciones de Ástor Piazzolla
Radek Baborák Orquestrina

Cuatrocientas Estaciones de Ástor Piazzolla

V roce stého výročí narození proslulého argentinského skladatele Ástora Piazzolly vydává dirigent a špičkový hráč na lesní roh Radek Baborák album s jeho nejslavnějšími skladbami v žánru argentinského tanga. Album vychází přesně v den Piazzollových nedožitých 100. narozenin (11. 3. 2021), v den, kdy slaví narozeniny i samotný Radek Baborák, jenž tímto albem završuje svoji průkopnickou cestu aranžéra a interpreta Piazzollova díla. Album nahrál se svým souborem „Radek Baborák Orquestrina“, složeným ze špičkových sólistů a komorních hráčů, jehož obsazení průběžně přizpůsobuje jednotlivým projektům, majícím zpravidla podobu na míru šitých úprav skladeb vytvořených původně pro jiné nástroje. Baborákova neutuchající touha rozšiřovat prostřednictvím takových úprav repertoár pro lesní roh jej přivedla i k Ástoru Piazzollovi. Ve spolupráci s aranžérem Tomášem Illem a také po konzultacích s houslistou Fernandem Suárezem Pazem, který byl deset let členem Piazzollova slavného Kvinteta, poprvé představil netypické úpravy Piazzollových skladeb v roce 2014 na debutovém albu svého souboru a v roce 2019 jim věnoval již celé album „Orquestriny“ s příznačným názvem „Piazzolla“.  Charakteristický tangový zvuk bandoneonu přebírají v Baborákově verzi lesní roh, basklarinet, housle a klavír. Se svými spoluhráči obohacuje Baborák katalog zvukových efektů používaných v piazzollovském repertoáru o řadu novinek, jako jsou údery do lesního rohu, slapování na basklarinet, preparovaný klavír, glissanda, napodobování zvuků cikád, sirén apod. Při interpretaci Piazzolovy hudby zahrnují členové „Orquestriny“ do skladeb často autorské kadence, improvizace nebo fixované improvizace a počínají si zcela svobodně též při používání typické piazzollovské ornamentiky. Jejich živelně energická, ale současně i lyricky zahloubaná interpretace povyšuje Piazzollovu mistrovskou kompoziční invenci na zcela novou úroveň.

2021
ANI 092-2
349 Kč
Otoño Porteño
(Ástor Piazzolla / aranžmá Tomáš Ille)
Invierno Porteño
(Ástor Piazzolla / aranžmá Tomáš Ille)
Primavera Porteña
(Ástor Piazolla / aranžmá Tomáš Ille)
Verano Porteño
(Ástor Piazzolla / aranžmá Tomáš Ille)
Le Grand Tango
(Ástor Piazzolla / aranžmá Radek Baborák)
Adiós Nonino
(Ástor Piazzolla, Václav Krahulík / aranžmá Tomáš Ille & Radek Baborák)
Oblivion
(Ástor Piazzolla / aranžmá Tomáš Ille & Radek Baborák)
Libertango
(Ástor Piazzolla / aranžmá Tomáš Ille & Radek Baborák)
Obsazení a zvuk:

Radek Baborák — lesní roh & dirigent 
Petr Valášek — basklarinet 
Dalibor Karvay — housle
Martina Bačová — housle 
Milan Al-Ashhab — housle
Karel Untermüller — viola 
Vilém Kijonka — viola 
Hana Baboráková — violoncello 
David Pavelka — baskytara
Václav Krahulík — klavír
Jiří Stivín Jr. — perkuse & bicí  
Ladislav Bilan Jr. — vibrafon
Ivana Švestková Dohnalová — harfa
Ondřej Roskovec — fagot 
Kateřina Javůrková — lesní roh
Mikuláš Koska — lesní roh
Kryštof Koska — lesní roh

 

Nahrávka: Milan Cimfe, Adam Karlík (Sono Records, Nouzov)
Mix: Milan Cimfe, Petr Ostrouchov, Adam Karlík (Sono Records, Nouzov)
Mastering: Pavel Karlík (Sono Records, Nouzov)

Tisková zpráva:
Fotografie (tisková kvalita)

Login